2012. június 16., szombat

Kicsi alkotóm

Nagyobbik kis fiam Ádi, mindig azért könyörög, hogy ő is szeretne varrni. A normális szülők persze eltiltanak a gyerektől mindenféle szúró, vágó és baleset veszélyes tárgyat. Hát idáig én is így voltam ezzel. Viszont a tiltott gyümölcs a legédesebb és legkívánatosabb. Ha anya azt mondja nem szabad, annál inkább meg kell fogni, ki kell próbálni. Én most engedtem a folytonos unszolásnak, és mikor a kisfiam odahozott egy filc darabot, hirtelen indíttatásból ráálltam a dologra. Befűztem neki egy maradék hímzőfonalat a legnagyobb zsák varró tűbe,-  biztos, ami biztos alapon-, és a kezébe adtam. Akkor varrjunk. Az első öltések suták voltak aztán belelendült. 
Az alkotás képei:









Az elmélyült alkotás után meghúztuk a fonalat, így kész lett a remekmű, méghozzá a kicsi szerint ez egy pipacs!

Szóval biztosan mindenki látja benne a pipacsot. Kicsit absztrakt, de hát egy három éves kis alkotótól ez szép teljesítmény és milyen büszke rá!


És a csodás remekmű: A pipacs

Amióta nem tilos a tűhöz nyúlni, már nem is érdekes. Szóval engedjétek a kicsiket próbálkozni, tapasztalni és bízzatok bennük. Mert mi van ha megszúrja az ujját?! Semmi! Majd begyógyul. Lehet, hogy meglepődtök rajta milyen ügyesek. Egy kicsit én is meglepődtem, mert nem gondoltam, hogy egyáltalán bele bírja majd szúrni a filcbe a tűt. És hát persze fiú gyerekeknek nem szokás varrósdit játszani. A hangsúly az alkotás örömén van, ami kortól és nemtől független. Neveljünk kreatív manókat! Nem lehet elég korán kezdeni!

1 megjegyzés:

  1. Jaj Anita, ez gyönyörű....ez pipacs én látom!!! :)
    Drága Ádi, milyen büszke, olyan édes!!!! Nálunk a csajok varrnak mint gép :), Lilim az oviban kezdte 4 évesen :) és azt hiszem nem fog úgy letelni ez a nyár, hogy ne szülessen valami remekmű! :)

    VálaszTörlés