2013. március 28., csütörtök

Húsvéti köszöntés


A Karácsony után a Húsvét a második legnagyobb ünnepünk amit minden vallási felekezetben megünnepelnek. Nem csak a vallás szempontjából igen fontos és érdekes időszak a Húsvét várás, hanem a mindennapokat is megszínesíti. Már hetekkel előtte gondolkozunk, mivel fogadjuk a locsolókat,  a fiúk milyen versecskékkel induljanak locsolkodni...
A távol élő rokonainkról sem feledkezünk meg, őket is felköszöntjük, ki így, ki úgy. Ma már elég egy e- mail-t írni, vagy csak a telefont felemelni és gombnyomásra megy a felköszöntés. Ez az olcsó és egyszerű megoldás igen népszerű, viszont nincs benne személyesség, meghittség, elveszti az ünnep a varázsát. Emlékszem gyerekként mennyire szerettünk képeslapot kapni, annyit gyönyörködtünk a nyuszikban, csibékben és a szép díszesen festett tojásokban, a tavaszi virágokban. Még Húsvét után is az ebédlő polcot díszítettek  hosszú heteken át.
Ez a régen divatos szokás adta az ötletet, hogy saját készítésű képeslapokkal, köszöntsem fel a család távol élő rokonait. Sokat gondolkodtam, hogy a család kicsijeinek (6 kisfiú van) hogyan tudnék meglepetést okozni, mikor beugrott, hogy mi lenne, ha ujjbábokat rejtenénk a képeslapokba. 
Aztán lassan,de biztosan az ötlet kiforrta magát és megvalósult. Rajzoltam, vágtam, ragasztottam, szabtam, varrtam, hímeztem és így minden képeslapot két ujjbáb kísér majd. Kicsit izgulok, hogy a csibék, nyuszik és bárányka milyen fogadtatásban részesül majd, de remélem örömet tudok vele okozni. 
Közben örülök is, hogy az ujjbábok egy új szerephez juthattak, az ünnep kapcsán.


Szóval aki hagyományosan szeretné a rokonságot felköszönteni, papír képeslappal, az hétfőn mindenképp adja postára, hogy megérkezzen időben. Anita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése