2014. augusztus 31., vasárnap

Babák kedvence a hordozós nyaklánc!

Ha baba érkezik a családba mindig nagyon izgalmas valami saját készítésű dologgal várni a kicsit. Műhelyünkben is sok babás dolog készült a nyáron (most aktuális). Most egy hordozós nyakláncot mutatok, ami nem a hagyományos módon készült. Most nem fagolyót horgoltam körbe, hanem a meghorgolt gömböcskét gyapjúval tömtem ki, jó keményre. A láncot nem hátul megköthetőre készítettem, hanem két nagy szivecske zárja és elől kell megkötni. A horgoláshoz Catania fonalat választottam, mert 100% pamut. A képsorokon jól láthatjátok az elkészít menetét.

A golyócskák elkészítéséhez egy kis leírás:  (rp.- rövid pálca)
1. sor: 5 láncszemet összekapcsolunk egy hamis pálcával
2. sor: minden láncszenbe 2-2 rp.-t horgolunk (10 rp.)
3. sor: első szembe 1 rp., második szembe 2 rp., így horgoljuk körbe (15rp.)
4-6. sor: a 15 rp. körbe horgoljuk
7. sor: első szembe 1 rp., a 2.3. szemet egybe lehorgolni, így folytatni körbe (10 rp.)
8. sor: minden 2 szemet egybe lehorgolni (5 rp.) A 6. sor után folyamatosan tömjük gyapjúval és tömörítsük a gyapjút. Ha elkészült a két tenyerünk között formázzuk még gömbölyűbbre a golyócskákat. A kilógó szálakat húzzuk be a tömésbe és készen vannak a"gyöngyök".




A felfűzéshez 120 láncszemből horgoltam a zsinórt, de szalagra is felfűzhető. A hossz természetesen egyedire szabható.




A zsinórt horgolótűvel áthúztam a "gyöngyökön", ez a legegyszerűbb megoldás, mivel nincs lyuk mint a fagyöngyökön. A szivecskék csak a legvégén kerültek felfűzésre, és egy egyszerű csomóval rögzítettem, hogy ne csússzanak le.




Íme a végeredmény, egy nagyon aranyos hordozós nyaklánc, ami tuti, hogy a babák kedvence lesz!
Ha pedig éppen nem vagyunk úton, a babaágy szélére felkötve is érdekes játék a baba számára.




A horgolt szivecske leírását itt találtam:
http://horgolmany.blogspot.hu/2013/06/horgolt-sziv.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése