2016. június 11., szombat

Rég elfeledtük vagy újra csináljuk kicsit másként?



Nagyanyáink keze között forgott a tű...továbbadták...elfeledtük, de ahogy a fa gyökereit is mélyen a földbe ereszti, ez a tudás is ott lapul, alszik bennünk, várva, hogy valaki felébressze....hát ezt szeretnék mi is tenni a dengelegi falunapon, kicsi kis falunkba ahonnan a mi gyökereink is származnak.

Azt gondoljuk, hogy fontos a régi, talán elfeledésbe merülő technikákat újra megismertetni a most növekvő nemzedékkel, hogy lássák milyen értékek voltak abban az időben, akár, mivel keresték emberek a kenyerüket. Nekem anyukám és nagymamám tanította ezt gyerekkoromban, ebben vicces egy picit, hogy nem emlékszem rá. Viszont arra igen, hogy néztem őket. Mikor már felnőttként ismét kezembe vettem a horgolótűt és megcsináltam pár alap technikát akkor jöttem rá, ezt én tudom és pontosan ugyan úgy csinálom, ahogy akkor a nagymamám és anyukám.....


Mit is tudunk mi nyújtani jövő héten, szombaton (06.18.) 10-16 óra között az érdeklődő gyerekeknek, felnőtteknek?

- kicsi gyerekeknek, ovisoknak, kis iskolásoknak kb. 9 éves korig ujj horgolást tanítunk
- 9 éves kortól akár 99-ig alap technikákat, amivel már egy-két apróbb művet el is tudnának már készíteni pl.: horgolt virág, maci fej, masni
- akik ismerik már és művelik ezt (felteszem, ilyenek akadnak majd bőven) velük ötleteket cserélhetnénk, tapasztalatokat oszthatnánk meg, az általunk vitt könyvekből, újságokból, ötletekből egy-egy horgolmányt készíthetnének :)
- valamint és nem utolsó sorban gondoltunk az olyanokra is, akik nem szeretnék ezt megtanulni, úgy érzik "nincs kézügyességük" viszont nagyon tetszenek a horgolt tárgyak és szívesen vásárolnának ilyet. Lenne nálunk egy pár portéka eladásra, a befolyt összeget pedig műhelyünk fejlesztésére illetve a legközelebbi önkéntes mozgalmunk alapanyagjának a beszerzésére fordítanánk.

Felhasznált anyagok és az oktatás INGYENES!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése